» Jakobstad 8.9

Idag var vi på tävling i Jakobstad, hoppade L i 105cm med bedömningen A.2.0 (grundbana på tid) och 115cm AM5 dvs grundbana, om 0 fel omhoppning 10cm högre.
Vi åkte till Jeppis tillsammans med Petra och Carrero, för vi har kommit fram till att det är roligare att åka på tävling tillsammans som ett team! ;)
 
Lillon var lite krånglig vid lastningen idag, och lät vänta på sig innan hon sen bestämde sig för att kliva in i transporten tillsammans med C. Förr blev hon vild av lastningen, nu för tiden är hon bara fast skruvad i marken och hon tom somnar nästan. huhu... men bara man väntar ut henne ett tag så ger hon sig nog! :D
 
 

Väl framme fick vi lasta ut och laga iordning hästarna genast för vår klass skulle börja rätt snart, men först gick vi såklart banan och den verkade riktigt kul, mycket svängar och några linjer.
 
L kändes jätte bra på uppvärmningen, som skedde delvis i ridhuset och delvis utomhus. Hon var mjuk och ridbar och hoppade fina runda hopp! Hade en bra känsla inför banan.
Själva 105 cm banan hoppade hon super bra! Ridbarheten var något jag inte upplevt på länge! hon gick fram och gav in utan att bråka emot och jag fick använda benen utan att hon bocka/skutta till av det. kändes riktigt fin! Linjerna passa perfekt och avstånden prickade vi bra! serien på ett steg var lite knepig, men fast vi kom lite stort in så hann L upp med benen och felfritt ut!
 
Tighta svängar som har varit vår akillesena funkade också bra, förr hade hon en tendens att stanna upp och sparka lite då man svängde tight- Inte idag. galoppen rulla på med bra och jämn rytm från början till slut!
Placeringen ble en 4:e plats, jej!! :)
 
 
115cm Banan var med bedömning AM5, dvs om fler en är på 0 eller motsvarande samma fel är det omhoppning på 10cm högre höjd.
Framridningen tog jag lite lugnare till andra banan, L var rätt svettig och jag ville inte trötta ut henne. Banan innehöll lite fler linjer än vad som fanns i banan innan och på så vis lite svårare än den vi hoppade innan.
 
L kom i gång bra genast från första hindret, hon var igen ridbar och svarade bra på hjälperna! Avstånden och linjerna prickade vi igen och hon blev inte stark en gång under banan. Känslan att hoppa henne då hon går såhär är helt obeskrivligt fin, då hon jobbar med mig ist för emot mig! Wow!! Inte en gång har vi fått en så fin bana sen hon var skadad så jag var hur nöjd som hellst efter vår ritt, som blev på 0 fel.
Detta räckte till vinst i klassen, utan ohoppning, för vi förblev ända på 0 fel! dubbel Wow och enorm glädje!!!
 
sånahär dagar lever man på länge, känslan då man får ett så stort djur att jobba tillsammans som ett team är något som är svårt att beskriva, men skönt är det!! :)
 
 
Med denna bild avrundar jag raporten från dagen i Jeppis! Resultatet blev bättre än jag väntat mig på alla plan! Tack för det Fina Lillon! hihi



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback