» Hästen blev av med lite päls.

Idag var dagen då L fick besök av Anu och hennes klippmaskin! ;)
Lillon har under hösten lyckats gro en riktigt frodig björnpäls och de var dags att göra nåt åt saken. Jag har inget emot vinterpäls och det naturliga skyddet mot vinter och kallt, men då hästen lider av det tycker jag ma kan hjälpa till lite och det är varför L fick bli klippt idag.
 
Hon har en längre tid svettats otroligt mycket, hon får så varmt att det tar flere timmar för henne att torka. Pälsen lämnar krullig vid ställena hon svettaspå och hon ser ovårdad ut fast än hur man föröker borsta och sköta om henne efter ridning.
Valde dock att inte klippa hela henne, tycker hon skall få ha lite kvar av pälsen, speciellt nu då vi inte har tillgång till ridhus och man aldrig vet hur vädret kommer att vara, vill att hon skall nåt skydd iaf mot väder och vind och slask. men magen tog vi och halva halsen. Hon blev faktiskt riktigt stilig!
tog lite bilder med min telefon, de är av skit kvalité, men får duga! :D
Det bästa med klippningen var att L njöt så hon nästan somnade. de var faktiskt inte riktigt tippat! :D men kul att hon kan bidra med förnuft i bland åxå! hihihi
 
Efter klippningen for jag iväg på en ridtur, banorna hade som tur torkat upp rätt bra, och speciellt stora hoppbanan. L har njutit av en lättare vecka och idag märktes det nog mer än väl, Hon hade glömt allt med halvhalter och deras betydelse, kort och längd galopp var även det någonting hon nog hört talas om, men kunde inte riktigt sätta hoven på vad det betyder idag! :D Fick henne dock igenom efter ungefär 70 övergångar och en hel del galopp jobb. Hon var riktigt fin till sist!
 
I mårgon blir det nya tag och kanske hon minns mig bättre då!? får iaf hoppas det! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback