» Veckan som varit

Nu till hösten har tävlingarna tagit slut och vi är inne i en "vilo" period, både hästen och jag. Vi stressar inte och gör bara roliga och lätta saker. Tycker dehär 2 första veckorna av detta har gått bra, på något sätt skönt att inte vara inne i ett systematisk tränande, kämpande och planerande hela tiden. Lillon har trots sin lilla viloperiod ennu en tävling kvar, Hubertus klubbmästerskap! ;)
Den tävlingen kommer hon att starta med sin Skötare Netta, som nu hoppat L ett par ggr och ridit kontinuerligt på lektion 1 gång i veckan, så träningen inför dethär har gått bra! hihihi
 
Mästerskapens hoppdel för sådana som inte startat på regionala eller nationella tävlingar går på 70cm, och de ska nog Netta och L klara av som en dans, även om L känner att de hindren är aningen småa för hennes smak. :D
Dressyren tror jag var typ LC:2 eller nåt i den stilen, så de ska hon nog också fixa.
 
I torsdags hoppade Netta för Helena och de gick riktigt fint! de hoppade linjer på rakt och böjt spår och till sist en bana 70-80cm med 8 språng, L hoppa fint och Netta kom i håg banan, så tror dethär blir en riktigt spännande tävling! ;) Nu ska vi bara finslipa formen så att L är på sitt finaste humör och Netta känner sig bekväm i utmaningen! Jag kommer att vara groom den dagen, iiik.... Den uppgiften kanske borde tränas mest! :D
Nåjaa, avrundar med en bild på Netta och L från i torsdags, fint hoppar de över hindren! <3
 
Fina fina team L!! <3 Foto: Nettas kompis! ;)
 
 


Nina
05 Oktober, 2013 - 12:58

När hålls klubbmästerskapen?

Svar: Vi måst hålla lite koll hur vädret kommer att vara men kanske nästa helg ren! ;)Om de regnar mycket måste vi se en ny helg, men jag meddelar nog genast jag vet! :)
tinagranlund.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback