» Odi

Odi är en Valack född 2004, som importerats till Finland från Ryssland via Estland om jag minns rätt.
 
Odi kom jag i kontakt med hösten 2012, då det blivit klart att Lillon hamnat på långvila och jag skulle vara utan häst en längre tid. Göran som äger Odi undrade om jag skulle vara intresserad att komma och rida Odi och visst var jag det! Det var ju en super möjlighet för mig att få rida och hoppa trots att L var sjukskriven.
 
Odi är en häst med krut i baken och med kapacitet och power i hoppen! Svåra med honom är kanske just det att hålla rytmen, för han kortar sig bra, men "sprättar" i väg då han ser hindren, han har alltså ett sug till hindren som är lite svårt att kontrollera i bland! ;)
 
Om lynnet kan jag säga att han är sympatisk, genom snäll och trygg! trots hans storlek och hans krut, rider även familjens små flickor honom, och han är hur snäll och go som hellst! En super första häst!
Jag hoppade Odi på träningstävlingar och ett par regionala tävlingar, och nu tävlar Göran tillsammans med Odi och de har under sommaren klättrat upp till 100cm banor! Heja Heja!! :)
Jag hjälper ennu till på ett litet hörn så gott jag hinner. Odi är en fin häst och alltid lika rolig att rida och sköta!
 
Odi på träningstävling, maj 2013 Foto Anna karin Åkers
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback