» Mina Tränare

I Vasa har vi möjligheten till bra träning kontinuerligt, bara på Hubertus har vi träningar i hoppning varje vecka med Helena Liukkonen och två gånger i månaden med Jari Sneck. Utöver detta har vi dressyrtränare som kommer och håller träningar ett par gånger i månaden. Så vill man så kan man! :)
 
För tillfället tränar jag både dressyr och hoppning för Helena, jag gillar hennes träning och hon känner både mig och hästen bra så det känns bra att rida för henne! Har valt att för tillfället "bara" rida för en tränare för att starten med L var lite svår i vintras och under våren så kände att det är bäst för oss båda att ha ett system, och endast ett. Vill för tillfället inte ta in så mycket annat och testa en hel massa, för det kan resultera i att vi blir helt Lost. I höst då tävlingarna är över och vi går in i vinterhalvåret blir det nog aktuellt med andra tränare åxå. Alla tränare har något att ge, och därför är det viktigt att pröva på olika.
 
Tycker ändå att då min och L:s säsong blir kort och intensiv så är det bäst att nu köra på det som funkar.

Helena är en hästmänniska av den gamla skolan, och all kunskap hon sitter på vill man absolut ta vara på! Hon har mycket att ge i både hoppning och dressyr.
Så under denna rubrik kommer jag att skriva om just Träningar med tränare. dvs både dressyr och hopp, vad vi gjort och hur det gått! :)
 
foto: Anna Karin Åkers



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback