» Min Vardag.

Tänkte skriva ner ett par rader om vad jag sysslar med utanför ridningen och hästarna.
Jag bor mitt i centrum i Vasa, i ett 7 våningshus, högst uppe i hörnet har jag min lya på 3r+kök och balkong. Köpte lägenheten 2010 och för tillfället kanske jag äger ett helt sovrum, resten är tills vidare bankens! ;)
 
Lägenheten stormtrivs jag i och det är bland de första lyor jag verkligen fått dendär "hem" känslan i av alla lägenheter jag bott i sen jag flyttade hemifrån.
 
För tillfället jobbar jag på en Bank i centrum, där har jag suttit i kassan sedan hösten 2011. Trivs med jobbet väldigt mycket för jag gillar kundbetjäning och allt som har med sånt arbete att göra! Som person är jag en positiv och energisk prick så det är mer än passande att få träffa mycke folk varje vecka! :)
Innan bankarbetet jobbade jag heltid på restaurang, som servitris och bartender, det jobbet gillade jag också mycket, men efter flere år av kvälls- och nattarbete började det kännas lite tungt och jag saknade fasta rutiner, så bestämde mig för att söka mig ett nytt jobb, och det slutade ju bättre än jag vågade tro! :)
 
Bartender arbetet ligger mig fortfarande varmt om hjärtat och jag valde att fortsätta med det på helgerna, detta delvis för att kunna hålla på med hästarna och för att jag faktiskt (tro det eller ej) tycker det är kul! :) Bytte dock bar ungefär på samma gång som jag började på banken, detta för att det skulle blivit svårt att "bara" vara helgarbetare på samma ställe som jag innan var heltidsarbetare, tänkte då, om jag byter ställe har jag lättare att ställa mig i den rollen. Och det har det varit!

Nu tror ni att jag är en arbetsnarkoman... vilket jag kanske är på ett sätt, men jag har alltid gillat att jobba, träffa folk osv OCH jag har lovat mig själv att hålla på såhär så länge jag trivs, börjar det smaka trä måste man tänka om, men just nu är detta bra! :)
Eftersom fritiden blir relativt knapp pga arbetet så går den mest ut på att lufta mig på stallet med hästarna eller så ligger jag hemma på soffan. Slött liv tänker ni då, men inte jag. När man hittat sin lägenhet, den man trivs i, är det faktiskt det skönaste som finns att komma hem efter en lång dag och slänga sig på soffan och bara inte göra nåt.
Såklart går jag ut med vänner i bland, men med mina två jobb och hästarna så lämnar den delen till lite mindre, iaf såhär sommartid, då man försöker tävla lite på helgerna också. Men ibland kommer även jag mig ut på nån terass eller pub! ;)
 
Mina föräldrar har en villa jag gillar att åka ut till, tiden är dock lite knapp för att kunna spendera så mycket tid där som man egentligen skulle vilja, men i år har jag hunnit vara där en del iaf. den ligger på bara ca 10min båtväg från centrum sett, så det är inget projekt att ta sig dit och hem tillbaka. Det stället är underbart, man kopplar verkligen av då man kommer sig dit! Nästa sommar skall jag försöka åka ut dit ennu oftare än jag fick till det denna sommar! ;)
 
Till min Familj hör min Mamma, Pappa och en storebror som är bosatt i New York, han är gift och har två underbara barn, Iza och Eero. Bror min är 3 år äldre än mig och har bott utomlands sedan han var 19-20 år nåt.
 
Bartending.. :p
Chill i förra hemmet med tjejerna.
Villan, Midsommar 2013
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback