» Semestern slut, tillbaka till vardagen.

Dålig, dålig, dålig Bloggare är vad jag är. Men jag skyller allting på att semestern tog slut och där med all extra fritid också! ;) Tävlingar har vi först 8.9 så inget spännande har hänt på hemmaplan och inte bortaplan heller för den delen!
 
Lillon har jag tränat mycket basic saker. Har märkt att hon hamnat lite bakom skänkeln och ridpassen går ut på att få henne snabbare i reaktionerna, har ridit en hel del övergångar trav-skritt, galopp-trav. korta skritt snuttar så hon snabbt skall iväg igen. På detta vis hoppas jag på att få henne snabbare i galoppen på hinder, för just nu är hon lite slö och slapp och bommarna kommer lätt ner då hon liksom sover lite! :D
 
Iaf på träning känns det tidvis börjar funka, men tidvis är hon jätte långsam. Tror detta är ett skede i utvecklingen sen skadan. För i våras var hon bara "fram, fram, fram" i sommar har hon varit mer ridbar, gett bra in, men sen igen gått lite trögt fram tillbaka. men nu just känns det som hon blivit lite känsligare och snabbare för skänkeln, så vi får se hur de går fram inom de närmaste veckorna!
 
I allmänhet märks det att hösten är här, hon har börja byta päls och snart får vi fundera på att klippa henne. Kommer antagligen att raka bara halva hästen, dvs mage+hals. de delar av kroppen hon svettas mest på. Vi kommer ju att vara utan ridhus ennu ett tag så träningen kommer inte att vara värst effektiv där kring november/december, så anser att hon kan ha lite päls kvar på kroppen även om hon blir en björn! ;)
Hösten har även medfört ett allmänt bra humör på henne! L jobbar gärna, e pigg och fresh varje dag och det gläder mig, trots att hon verkar inte bli trött fast vi skulle galoppa till Australien och tillbaka.... men vi får nu bara tåla det! :D
Nu ska jag avrunda med ett par bilder från tävlingen i Ylistaro tidigare. de är tagna av Lotta Kalamo!! Tack Lotta!
 
 
Här är en bild på L i Seinäjoki ösregnsdagen, lätt att vara nöjd under taket! :p (foto:Nina E.)
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback