» Regn, regn,regn.. Paraplyn.. Sa jag redan REGN?

Rubriken säger allt. I dag Regnade för full rulle från att vi kom till Seinäjoki, tills vi for hem. L kändes trots detta bra på uppvärmningen med en mjuk go och fina hopp. Tänkte att detta kommer nog att gå bra!! Mest orolig var jag för att hon skulle sätta sig på tvären pga regnet och vinden, ni vet sådär som de gör då de inte vill ha vatten i ansiktet.. de svänger rumpan åt vinden osv. Nej, det var inte problemet idag.
 
Jag kom in på banan till 100cm klassen och märkte ganska snabbt att hon inte var så säker på att vi skull röra oss mot läktaren. Orsak: en lång rad med granna och fina paraplyn! Jag fick henne lurad närmare genom att "visa" hindren åt henne. Dit kom vi, typ 3m från staketet då någons paraply svängde sig fel väg och fladdrade i vinden- Det var kört. L stack i väg, i samma stund gav de startsignalen och de fanns ingen annan chans än att bara hoppas hon fokuserar på hindren och inte på staketet och alla paraplyn!
 
Första linjen var på ganska långt böjt spår, och då jag svängde upp mot hinder nr 2 såg L inte hindret, hon såg raden vid staketet. Tvärstoppa, upp på bakbenen, och sådär höll vi på en stund. Fick henne ner tillbaka, galoppa ett par volter i ett försök att ta oss vidare, men nej, vi skulle tydligen inte rida mot läktaren idag. Jag avbröt. Hoppade hinder nr 1 och sen for vi ut.
 
Startade inte den andra klassen då jag anser att tävling inte är platsen och tiden för "skolning", och om de skulle kommit problem igen skulle jag inte kunnat göra mycket annat än volta lite och hoppeligen få hoppat ens ett hopp.
Nej, L:s dag fick sluta där, och vi tar sikte på nästa tävling!
 
På sätt och vis kändes det skönt, för jag var dyngblöt av allt regn, motivationen var verkligen på en liten svacka. Nya tag nu bara nästa gång, som bli i Jakobstad om ett par veckor. under den tiden hinner vi glömma denhär dagen och hoppeligen slippa sånthär väder!
Nu skall jag bara kämpa med att försöka få mina tävlingsbrallor rena, de ser rent ut för hemska ut just nu! :D
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback