» Första inlägget.

Jag trodde aldrig i mina vildaste drömmar att jag, Tina skulle börja blogga. Här sitter man nu då hemma med en lite skräckslagen förtjusning, pirrigt, roligt och skrämmande känns detta.
 
Men jag tänkte börja med att göra en snabb presentation av Mig, vem är jag? vad gör jag?
 
Jag är alltså en 32 årig tjej från Vasa, Finland. Har sysslat med hästar sedan jag varit liten, intresset kom via min mamma som red på ridskolan på Vasa Hubertus. Senare hade Mamma några egna hästar och naturligt var ju att jag åkte med ut till stallet om kvällarna med henne.
Då jag blev äldre, närmare bestämt 11 år fick jag min egna ponny. Det var nog den roligaste dagen i mitt liv och ennu idag minns jag hur spännande det var! :)
Med ponnyn tävlade vi i hoppning på regional och nationell nivå, 100-120 klasser, och han var den bästa läromästare en lite tjej kunde ha!
 
efter detta har jag inte haft egna hästar, utan jag har mest varit medryttare på andras. detta har lärt mig massor, då jag haft möjligheten att få rida en hel del olika hästar, fått gå på träning och tävla en del! hade dock en paus från tävlandet mellan 2000 och 2007, då jag mestadels red ut i skogen och hade inget behov av tävling.
 
Lelanda 2008
 
Satte i gång med tävlandet igen med Lelanda, ett super fint Holländsk halvblod f: 1993. Hon var en dam med krut i baken, hoppade allt och undan gick det. Starten var kul då man hade en häst som gillade hoppningen, trots att jag var lite "out dated", så tog hon inte på näsan, utan hoppa som hon skulle ha sagt åt mig håll i mig, för nu far vi! :)
Hoppade henne upp till 110 klasser och nån enstaka 120.
Tiden med Lelanda tog slut i och med en senskada, hon var till och från på vila och hoppningen fick lämna. Det var under en av Viloperoderna jag kom i kontakt Med Lillon som är hästen jag nu håller på med.
 
Lillon 2013
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback