» Dagarna som Gått

I veckan har jag mest kämpat med att få L genomriden och lyhörd, hon har varit jätte bra! mjuk och fin i alla gångarter! I går (fredag) Hoppade jag lite för mig själv, Hon kändes först lite sömning, men tände till då jag lyfte bommarna! ;) Hoppade en linje med rättuppstående honder in, 3 steg + oxer, 5 steg oxer ut. Detta för att få till en bra och lugn rytm, måste träna mycket linjer så vi inte upprepar förra helgens super språng ut från linjer!
Hoppade ca 100cm höjd och sen lät jag vara. Hon kändes fin, mjuk och tyngde inte emot, så hoppas hon har samma stil i mårn på tävlingen!
 
Trimmningen idag var lite lättare, målet innan tävling är egentligen att få henne lätt och mjuk i alla gångarter, i dag red jag travbommar (ca 5 i rad) och galopp kavalettin på böjtspår (3 i rad). hon blev lätt och avspänd, så avslutade efter det!
I mårn är det tävling i Ylistaro, regionens lagmästerskap står på tur! Ni får hålla tummarna för vårt Hubertuslag, kommer att bli riktigt spännande!! I laget tillhör 4 ryttare varav 3 bästa resultaten räknas till slutresultatet, höjderna är 90cm, 100cm och 110cm. Målet är såklart att rida felfritt! Själv hoppar jag i laget på 100cm höjd och öppen klass 110cm.
 
Skrapar ner ett par rader om hur det gick i mårn!
 
Heja heja Team Vasa Hubertus!! :)
 
Foto: A-K Åkers.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback